Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2011 14:18 - Кило бензин и още нещо
Автор: giaa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1344 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 15.12.2011 14:18



 Тази сутрин ми се обади скъпа приятелка. Тази, същата, която преди няколко месеца лично ходи под един есенен дъжд да купува туба и бензин, защото и бях дала колата за няколко дни, а тя (колата) страда от силно изразен егоцентризъм и има навика да харчи колкото си иска, да не смята за важно да информира датчици и сигнални лампи за намаляващо гориво и просто в един момент да изхърка и да спре. И така, в онзи мрачен ден се бяха погледнали изпод вежди, и битката бе спечелена от моята приятелка, но с цената на 20лв за туба и една дълга разходка под дъжда (Тогава се убедих, че в таксиметровите шофьори има нещо генерално объркано. Неколцината, които беше помолила да я закарат, предпочели да се насладят на гледката "тъпа жена без бензин в дъжда", пред това да изкарат някой лев докато я закарат до близката бензиностанция. Разни хора, разни идеали, ама... това е една друга тема.)
Та обади ми се момата тази сутрин, да ме предупреди да си извадя тубата от багажника. Искаш ли си я? - попитах с лека нотка на съжаление, защото и тя вече си има кола, и макар тогава тубата да беше наречена за подарък, знам ли, криза е все пак.
Не, не си я искала. Искала да ме предупреди, че полицаи спират всички коли и ако имаш туба ... страшно. Особено ако мирише на бензин или нафта. Като че ли има голяма вероятност да мирише на наденички, ама както и да е. Нея вече я спирали, и понеже знаела, че съм устата, пък те тарашели наред, можело и да й се наложи да ме търси по районните.
Успокоих я, че ще предупредя мъжа ми, и че той ще бъде ангажиран с евентуалното ми издирване, но че тубата няма да извадя. Нищо, че точно сега имам поне 20 кила бензин в резервоара, и карам предимно на газ. Май не я учудих особено, защото ме познава, но е добра душица милата и се притеснява за мен и дон-кихотовските ми идиотии. 
Но съм категорична. Тубата остава в багажника. Даже обмислям да я хвърля небрежно на задната седалка. Заедно с няколко бутилки от минерална вода, които така и така се търкалят наоколо и чакат да стане по-студено, да замръзнат, да се спукат, да намокрят всичко и някои, т.е. аз, да се сети да направи ревизия и да изхвърли ненужните.
Фитили точно нямам, но пък имам солидно количество стари парцали. Тях ще оставя в багажника, все пак редно е "органите" да се потрудят докато издирят всички "доказателства".
За да докажа добрите си намерения обаче, давам и жокер. Регистрирана съм преди десетина години за тинейджърско-семейни драми. Така да се каже, един вид "контингент" съм. 
И още един бонус, IP-то, от което пиша, е на служебния компютър. На адреса съм всеки ден без неделя от 08.00 до 20.30. Малък собствен бизнес, какво да се прави. Скучно и предвидимо ежеднежие имам, но пък това дава повече време за добре обмислени действия. Да не стават гафове, като един описан от клиентка вчера сутринта - тъкмо излизала за работа, и гледа - пред входа митинг. Бусове, качулки, автомати, и цялата тази огнева мощ насочена към апартамента на бабата от 3тия етаж. С триста зора хората убедили "момчетата", че "субектът" всъщност живее в отсрещния апартамент, а атаката вероятно е докарала до инфаркт бабата от този, и че и хич да не е, пак няма как старицата да отвори на десетина въоръжени, маскирани мъже. Накрая случката завършила с хепи-енд за бабата, която се отървала с едничкия стрес, но все пак била доволна, че не й се налага да пише на Дядо Коледа да й донесе нова врата и мебелировка, съсипана докато баретите проверяват, дали пък все пак, "субектът" не се е скрил във възглавницата на дивана. Е, акция и све, отишли по дяволите, но пък на кой му пука за провалени месеци оперативна дейност, СРС-та и прочие дивотии. Или пък за това, колко точно е струвал този "сгрешен номер на апартамент". В моя случай обаче предупреждавам от рано точно къде-кога, да не стават проблеми, защото комшито е адвокат, и гафове там са силно нежелателни. 
 Пиша всичко това без грам ирония към собствениците на злощастните опожарени МПС-та. Те са абсолютните потърпевши в целия този цирк, и макар да има една иначе леко премълчавана подробност, че повечето запалени автомобили не са били в движение, поговорката "покрай сухото гори и суровото" тук е потресаващо уместна. Тъпото е, че повечето стандартни застраховки от години целенасочено нямат клауза "умишлен палеж", поради едни други драми преди време със крадени 
коли, докарани до неузнаваемост след палежи, и представени за редовно застраховани от същата марка и модел. 
Идеята ми всъщност е да тегля една майна на малоумното ръководство на МВР, което побърква редовите служители, които на свой ред побъркват редовите граждани. С едничка цел, да се отчита дейност. Дейност, която всъщност няма как да бъде отчетена изобщо, или поне не и без ужасно много късмет. Защото изключително трудно се разкриват подобни престъпления, над случайни жертви без пряк мотив. Защото всеки "подпалвач", който не е хванат на място, на 99% няма как да бъде осъден, тъй като огънят унищожава всички преки доказателства. А косвените са достатъчно абсурдни, за да се намират в моя и, вероятно, твоя багажник, абсолютно оправдано и логично. 
Понякога е признак на сила, да си признаеш безсилието. Много по-достойно и на място е, отколкото за пореден път да демонстрираш оголени предни зъби, които стърчат гордо над изгнили кътници. 



Гласувай:
2



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: giaa
Категория: Лични дневници
Прочетен: 31951
Постинги: 3
Коментари: 65529
Гласове: 172
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол